lördag 27 juli 2013

Träningstävling

5 ekipage har idag varit på Eslövs BK och träningstävlat för den hårde men rättvise domaren Kenneth

Anette & Helene hade byggt en kombinerad klass II & III-bana enligt bästa förmåga innan samlingen kl. 10.

Vi började med frukost och genomgång om hur förmiddagen & eftermiddagen skulle se ut.

Startordningen lottades och Anette körde alla ekipage och Helene körde Anette.

Tävlingen flöt på mycket bra och vi klarade oss från regn.

Sedan blev det noggrann genomgång av varje ekipage och vi fick mycket ärlig feedback innan våra medhavda luncher hamnade i hungriga magar.

Inför eftermiddagen så hade Kenneth valt ut ett moment per ekipage utifrån vad han sett på förmiddagen och vi själva ett som vi ville få hjälp med att få upp poängen på.

För Anette & Godis del så blev det II:ans hopp & friaföljet:

Härlig attityd

Redo för att flyga tillbaka

För Petra & Ebbas del så blev det II:ans hopp samt rutan:

Uthopp

Återhopp

Matte visar att det inte är farligt att passera bandet

Så var det problemet löst!

För Britt-Inger & Mayas del så blev det friaföljet samt läggande under gång:

Är det så här du vill att jag ska göra?


För Kerstin & Fabbes del så blev det rutan & friaföljet:

Snart får jag nog min avståndsbelöning :-)

För Helene & Becks del så blev det sättande under gång samt apporteringsupptag:

Är du riktigt tydlig matte så sätter jag mig!

Kenneth berättar för Beck aatt det inte är tillåtet att "döda" apporten vid upptag...

... och då gjorde han inte det!

Vi samlades igen och avslutade dagen och vi lämnade ett soligt Eslöv med nya verktyg i bagaget.